Dnes som videl vysvedčenie žiaka 2. stupňa základnej školy.
Za prvý polrok so slovným hodnotením typu „výborne“, „veľmi dobre“ atď.
Je to slovný prepis číselnej známky, ktorá nesie informáciu o tom, aké výsledky žiak v jednotlivých predmetoch dosahoval.
Čo som našiel za hodnotenie ku koncu školského roka?
Je tam tzv. „slovné hodnotenie“, vyjadrené opakovaním slova „absolvoval“ pre každý predmet.
Podľa článkov aj v tomto denníku nadšené mamičky chcú v tomto „skvelom“ hodnotení pokračovať.
Lebo že „Viem že moja dcéra sa učí dobre, takže netreba známky“. Viete … makový milá mamička.
Vysvetlím čo presne znamená slovné hodnotenie „Absolvoval“ / „Neabsolvoval“. Je to redukcia (vezmi slovník) stupňov hodnotenia z piatich na dva.
Konkrétne, všetko medzi jednotkárom až štvorkárom (možno aj päťkári ktorí sa zúčastnili dištančného vzdelávania) dostane „Absolvoval“ a päťkári / absentéri dostanú „Neabsolvoval“.
Štvorkár sa tak dostal do rovnakej skupiny s jednotkárom. Flákači si masívne polepšili. A zničili ste radosť z výsledku tých čo sa snažili a zvládali. No to ste to vylepšili.
Aj napriek koronakríze – lebo to asi bude hlavná výhovorka rodičov neschopných pracovať doma s dieťaťom a podporiť ho v dištančnom vzdelávaní – bolo možné hodnotiť snahu žiakov lepšie, ako hodiť jednotkárov a štvorkárov do rovnakej skupiny a vytvoriť koncoročné vysvedčenie, ktorého výpovedná hodnota je NULA. Že nemá internet a mobil? Nosil do školy iPhone a zrazu sa nemôže dištančne vzdelávať? No tak týchto hodnoťte týmto spôsobom a budete ich motivovať k tomu, aby si zázrak internetu zadovážili.
A keď sa s touto neuveriteľnou hlúposťou bude pokračovať aj do budúcna, stratí sa motivácia žiakov súťažiť o čo najlepšie hodnotenie.
Načo sa učiť, keď na dostatočné hodnotenie žiaka je, že prišiel do školy?
Kto a prečo vymyslel túto SPROSTOSŤ?
Žiadam o opravu koncoročných vysvedčení tak, aby hodnotenie bolo viac ako celkom zbytočné.