Založ si blog

Nákup diaľničnej známky – ako to je na Slovensku

Vedel som dopredu, že ju – diaľničnú známku – budem potrebovať, a keďže už aj na Slovensku je nákup cez internet možný, ako každý rok som zašiel na stránku pre nákup diaľničnej známky.

Pekne som vypísal čo bolo treba a lup ho k platbe. S dúfaním, že od minulých rokov sa možnosť platieb posunula od trápnosti k použiteľnosti.

Neposunula. Stránka stále trápne požaduje vloženie čísla platobnej karty do internetu. Čísla platobnej karty do internetu vloží len hlupák.

Ako každý rok v tomto momente skončila snaha o nákup známky elektronicky, a nasledovala moja výzva k zaradeniu Paypalu alebo na Slovensku bežných online platieb – cez SLSP, VÚB a to čo je dnes bežné.

Tak ako sa na túto požiadavku vys…. minulý rok, urobia tak – odhadujem – aj teraz.


 

Naplánoval som si že zájdem teda na pumpu a tam si známku kúpim brachiálne.

V zhone dní som na to zabudol a spomenul som si na to až keď som nabehol na diaľnicu. Hovorím si – ok – kúpim si ju ešte dnes, vraj sa to bude brať ako ok.

Dokončím cestu, a idem na najbližšiu pumpu – Slovnaft – a vybalím to na obsluhu rýchlo nech to mám z krku – ročná známka, do 3,5 tony, EČV je …..

„My máme len české a rakúske diaľničné známky“.

„Čo? Vy nemáte slovenské diaľničné známky ale máte české a rakúske?“

„Nemáme, nemáme na to program“

Dostali ma. Majú cudzie známky ale nemajú Slovenské lebo nemajú program. Po asi 3 rokoch elektronických známok. Asi predaj paliva málo vynáša, sú to chudáci. Alebo niekto niečo doondil?

 

Vydávam sa k ďalšej pumpe. Shell. Majú len známky iných štátov. Nie Slovenské. Začal som rozmýšľať, či mi nešiblo a nie som v skutočnosti v nejakej inej krajine, kde je logické nemať slovenské známky.

Predbežne som túto možnosť zavrhol.

Potom ma napadlo – čo ak časopriestorová anomália ma presunula naspäť do čias komunistického režimu, kde boli údajne prázdne regály a ja som sa dostal k prázdnemu regálu s diaľničnými známkami?

Ale nie tá „revolúcia“ predsa bola teraz už máme všetko predsa!

 

Fičím k ďalšej pumpe. Batax. „Nemáme, len rakúske.“. Pre boha, čo nás invajdli Rakušáci?

Jasné – ako inak, sme na Slovensku je normálne nemať Slovenské známky – začínam si zvykať.

 

Fičím do OMV – tadá majú známky. Vyboškával som nohy obsluhe.

Pýtal som sa ich ako je možné, že SK známky majú len oni. Splietajú nelogické dojmy v rámci small-talku.

Dozvedám sa však, že na začiatku roka mali peklo – niečo ako kedysi na banány – lebo na OMV pumpy chodili hordy ľudí kvôli známke. Kto mal známu pumpárku, dostal sa k známke skôr.

Lebo niekto niečo pos…., a nevie zabezpečiť:

  • bezpečný nákup známky elektronicky (že vkladať údaje platobnej karty cez internet na „bezpečnom“ portáli je nekonečne bezpečné si nechajte pre tupejších)
  • nevie zabezpečiť predaj slovenských známok na všetkých pumpách

Bolo by fajn keby tí čo to majú na starosti prestali poprdkávať do stoličiek, a začali niečo robiť – zlepšovať služby.

Že nákup známky je drobnosť? Je. Ak by to bola jediná služba so zádrhelmi nestálo by to za reč. Lenže tu je každá služba problematická a je zjavné, že nie je snaha o vylepšovanie.

Tu si kdejaký malý internetový portálik dokáže zabezpečiť online platby cez SK banky. Nie však štát.

O pečení buchiet

20.02.2022

Kde bolo tam bolo, žila v malebnej dedinke v údolí hôr, v skromnej chalúpke stará mať s vnučkou Maruškou. Jedného dňa sa Maruške zažiadalo skvelých buchiet od starej matere, a chcela sa aj priučiť ako sa také výborné buchty pečú. Vľúdna stará mať pristala na prosbu Marušky a začali robiť buchty. Pripravili si všetky tie dobré poctivé veci, múku, maslo, soľ, [...]

Položil som odborníkovi Čekanovi tieto 3 otázky. Do hodiny ma na FB zrušil

29.06.2021

V jednom médiu som videl rozhovor s p. Čekanom, kde evangelizoval očkovanie a popisoval, ako ide do detailov a vie vysvetliť ľuďom prečo sa dať očkovať. Ako človek s otvorenou mysľou som si teda chcel nechať vysvetliť niektoré nezrovnalosti, a u koho iného ako u odborníka s hlbokými znalosťami, ktorý má argumenty. 1. Prvá otázka sa týkala vakcíny od Astry [...]

Za čo Matovič minul miliardu

20.05.2021

Príbeh starý týždeň, zo života Zdravotná sestra, ktorá robí odbery v “MOM”-ke. Keďže tam pracuje tam sa testuje aj ona sama – zrejme pravidlá. Nejako jej nebolo dobre, chytila nejakú virózu, tak sa teda – ako vždy – pretestuje AG testom. Negatívny. No tak dobre bude to nejaká angínka, alebo nejaká stará dobrá poctivá chrípka. Ide s tým [...]

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45, aktualizované: 06:28

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

jhpi

...budúcnosť už nie je čo bývala...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 375282x
Priemerná čítanosť článkov: 5439x

Autor blogu