Dáta WHO pre EÚ zo stránky WHO
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports/
Odhad vývoja nákazy – ARIMA
https://en.wikipedia.org/wiki/Autoregressive_integrated_moving_average
Spresnenie dát znižuje strmosť krivky – čo je dobrá správa, ale i tak by pri tomto tempe k 31. 3. bol nakazených 3 milióny ľudí a 60 tis. mŕtvych – a tým by to nekončilo.
Ukazuje to aj na rôzne zmeny v správaní ľudí v EÚ.
Odhad vývoja úmrtnosti
Je mi jasné, že toto nie je Facebook ale „tvrdé dáta“, a nemôžem rátať s tým, že niekto bude rozumieť vizualizácii dát.
Skúsim inak – šiel som okolo zastávky autobusu
Pre autobusom stál dav rôznorodých ľudí ktorí nastupovali.
Ak ktorýkoľvek z nich bol nakazený, je takmer vylúčené, že v autobuse nenakazil nikoho – aj keby mali všetci rúšky, čo nemali. (Pretože rúšky nič neriešia)
Do autobusu nastupovali pracujúci a študenti.
Príklad.
Ak pracujete vo Volkswagene a boli by ste nakazení, alebo by som bol nakazený ja – za normálnych okolností sa navzájom nenakazíme, lebo naše cesty sa nikdy nestretnú.
Vy sa nedostanete do môjho auta, a ja sa nedostanem do vášho autobusu ani do vášho auta. A so značnou pravdepodobnosťou sa nestretnú ani naši známi.
Akonáhle ale vaše alebo moje dieťa nastúpi do stroja na šírenie nákazy – autobusu dochádza k nákaze medzi nesúvisiacimi ľuďmi.
Školáci po pobyte v stroji na nákazu nastúpia do triedy, a to každý pracovný deň, kde sa stretnú so žiakmi žijúcimi v rôznych oblastiach.
(O tomu ako sa u nás dezinfikujú prostriedky hromadnej dopravy si nerobme ilúzie – je to v kvalite aká je tu bežná)
Trieda je logicky miestom ďalšieho prenosu nákazy. Hromadným stretnutím množstva ľudí z rôznych oblastí v malom priestore.
Odtiaľ žiaci po vyučovaní nastúpia do strojov na šírenie nákazy – autobusov, trolejbusov, električiek, vlakov a prinesú domov rodičom a starým rodičom všetko to, čo museli chytiť v autobusoch a triedach. A takto každý pracovný deň.
Je to také nelogické a tak strašne nepochopiteľné?
Slovensko ako jediné nemá identifikovanú nákazu – všetci na okolí ju už identifikovali.
Iste máte vesmírne a Facebookové vysvetlenia pre túto záhadu v kvalite „urobili to amíci na číňancov“.
Ja to odhadujem takto: Zatiaľ čo napr. Maďari proaktívne identifikovali nakazených iránskych študentov, ktorí mali mierne príznaky, na Slovensku nikto nič proaktívne nezisťuje. Blogerka popisovala ako s vysokou teplotou nabehla do čakárne či nemá koronavírus, kde ju nechal lekár čakať vonku, potom hovoril že nech príde inokedy lebo sa mu nechce prezliekať a potom cez čakáreň plnú ľudí sa promenovala a viedli sa tam kecy že „nič sa nikomu nestalo“ lebo u nás má lekár miesto očí mikroskopy – to je Slovenská kvalita – to je vysvetlenie, prečo sa tu nič neobjavilo. Hranice sú otvorené, cez prázdniny bolo v Taliansku značné množstvo ľudí čo sa tam silou mocou museli napchať aby mohli rozprávať o svojich zážitkoch. A mnohí ľudia poznajú stav Slovenského zdravotníctva a budú skôr zatajovať – ako to bolo nakoniec známe aj zo správania ľudí v Číne.
Slovensko je v špecifickom stave – inom ako sú ostatné krajiny.
Preto znova apelujem na ľudí s nejakým IQ aby pomohli krajine aspoň trocha – prerušením jednej z významných ciest šírenia nákazy – školákmi, a preferovali a vybudovali pre tieto účely metodiku výuky na diaľku.
Výuka školákov z ich domovov nespôsobí ekonomické straty. Nie je to vyriešenie nákazy. Je to obmedzenie a spomalenie šírenia nákazy. Pretože každé jedno opatrenie obmedzujúce zbytočné stretávanie ľudí znižuje mieru šírenia nákazy.
Taliansko uzatvára všetky školy a univerzity. Ozaj musíme byť tak tupí, že urobíme opatrenia až po masívnom nakazení obyvateľstva?
Trend je šíriť paniku a chlapec si len robí ...
Arima model nie je funkciou Excelu. Zlozitejsi ...
panko bude ynteleguan z hladovej doliny, ktory ...
Uz si to pisal a odprezentoval si tym akurat ...
poriadna hovadina epidemiologicke predikcie ...
Celá debata | RSS tejto debaty